چگونه ثروتمند شدن را به فرزندمان هدیه کنیم؟

با تکمیل فرم زیر و در کمترین زمان ممکن کتاب الکترونیکی “چگونه ثروتمند شدن را به فرزندمان بیاموزیم” به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 

خیلی وقت ها که برای خرید یک کالا به بازار می رویم از دیدن قیمت آن هراسان و شگفت زده می شویم. دو یا سه برابر شدن قیمت ها در یک فاصله کوتاه به امری عادی در زندگی ما تبدیل شده است. در چنین شرایطی بیش از آنکه نگران خودمان باشیم، نگران فرزندمان هستیم. آینده او در چنین شرایطی چگونه خواهد بود؟ و “ما چه کاری می توانیم انجام دهیم که از آینده فرزندمان اطمینان حاصل کنیم؟”

و اولین پاسخی که به ذهنمان می رسد این است که باید آن قدر کار کنيم که در آمد هنگفتی داشته باشيم و ثروتمند شويم و این ثروت را در اختیار فرزندمان قرار دهيم و مطمئن باشيم که او به اندازه کافی ثروتمند خواهد بود. اما آیا ما می توانیم مشخص کنیم چه میزان ثروت تضمین کننده آینده فرزندان ماست و با چه میزان از ثروت شادمان خواهد بود؟

آیا می توانیم با اطمینان بگوییم ثروت امروز، در آینده هم به همین اندازه که امروز ارزشمند است، ارزشمند خواهد بود و قدرت خرید آن با توجه به تورم حفظ خواهد شد؟

با فرض اینکه ثروت به جا مانده از ما به حد کفایت برای فرزندان باشد و قدرت خرید آن نیز حفظ شود، آیا اطمینان داریم که فرزندان ما از دانش و سواد کافی برای استفاده از آن برخوردارند و آن را از دست نخواهند داد؟

وظیفه پدر و مادرها، آماده کردن کودکان برای آینده  است، نه ساختن آینده آن ها

پدر و مادر باید تلاش کنند فرزندان را برای زندگی آزاد و شاد در جهان آماده کنند و به آن ها به چشم معماران آینده دنیا بنگرند. فرزندان ما دنیای آینده را می سازند، پس باید بتوانند زندگی خودشان را هم بسازند.

اگر ما بخواهیم به جای آن ها آینده را بسازیم و این وظیفه را به خود آن ها واگذار نکنیم، در حق آن ها جفا کرده ایم و حق آزادی را از آن ها سلب کرده ایم.

وظیفه ما این است که شرایطی برای کودک به وجود بیاوریم که او توانمند شود و بتواند آینده و زندگی خود را به خوبی و متناسب با سلیقه و ارزش های خودش بسازد.

وظيفه پدر و مادران هوشمند

پدر و مادر هوشمند به دنبال پرورش کودک در مسیری هستند كه تضمین آینده او خواهد بود. انسان خوشبخت كسي است كه باور داشته باشد استعدادها و توانايي هاي زيادي دارد و توانسته است اين استعدادها را بارور كند و پدر و مادر هوشمند اين امكان را براي كودكشان فراهم مي كنند و او را در معرض آموزش هايي قرار مي دهند كه ضمن اينكه كودك را توانمند مي كند،‌ مانع شادي و بازي او نباشد.

پدر و مادر هوشمند می دانند که اگر بخواهند فرزندانشان در آینده در رفاه و آسایش زندگی کنند، باید بکوشند آن ها را به افراد توانمندی  تبدیل کنند و دانشی به آن ها هدیه کنند که بتوانند با استفاده از آن در جامعه ای که متعلق به آینده است زندگی کنند و گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

يكي از انواع آموزش هاي مؤثر در این حوزه، آموزش مهارت های کارآفرینی به کودکان است. مهارت هایی که علاوه بر ثروت سازی به بهبود کیفیت زندگی کودکان در حال و آینده کمک می کند.

مهارت های کارآفرینی بکودکان و نوجوانان در زمره مهارت هایی هستند که متأسفانه در مدارس امروز ما به طور کامل به کودکان آموزش داده نمی شود.

کارآفرینی یک فرایند مستمر و منظم است که می تواند از اوان کودکی به کودکان آموزش داده شود و مسیری که باید در بزرگسالی و با آزمون و خطا طی شود، به راحتی و در کمترین زمان ممکن طی شود.

فواید آموزش مهارت های کارآفرینی به کودکان

  • بالابردن توانایی کودکان در ارتباط بهتر با دیگران و ارتقای هوش اجتماعی آن ها
  • پرورش ذهن خلاق و نقاد در کودکان
  • افزایش مسئولیت پذیری در کودکان
  • بالابردن توانایی مدیریت مالی آن ها
  • توانمندسازی کودک و نوجوان در نیازسنجی و ارزیابی بازار
  • ایجاد اعتماد به نفس در کودکان برای راه اندازی کسب و کار

 

چگونه مهارت های کارآفرینی را به کودکان آموزش دهیم؟

آموزش مهارت های کارآفرینی به کودکان به یکباره اتفاق نمی افتد. بلکه فرایندی مستمر و بلد مدت است. لازم است پدر و مادر بدانند چه مهارت هایی باید به کودک آموزش دهد و این آموزش چگونه اتفاق بیفتد.

در کتاب “چگونه ثروتمند شدن را به کودکان هدیه دهیم؟” این مهارت ها و نحوه آموزش آن ها به کودکان را توضیح داده ام. این کتاب هدیه من به شماست و می توانید آن را به رایگان از همین سایت دریافت کنید. برای دریافت فایل کتاب، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.